Chiang Mai

13 dec

Hi lieveeeeen,

Nou first things first, treinreis naar Bangkok is overleeft!

Bangkok

Er was natuurlijk weer een lief Thais vrouwtje in onze trein die vroeg waar we naartoe gingen en die ons bij het goede station, Bangkok, vertelde dat dit onze halte was en ruim optijd zodat we onze spullen konden pakken en rustig uit een stilstaande trein konden stappen.

We zaten nu in een heel ander deel van Bangkok, veel zuidelijker dan helemaal aan het begin van onze reis. Dit deel van de stad vonden we wel wat minder leuk maar het treinstation waar we de trein naar Chiang Mai moesten pakken was op loopafstand, dus we dealden ermee 🙂

De manier waarop we Bangkok beleefden toen we een maand geleden onze reis daar begonnen was zeker wel anders dan de manier waarop we het nu beleefden.

We kregen als we mensen ontmoetten vaak de vraag wat we van Bangkok vonden. We zeiden altijd dat we het echt geweldig vonden, zo mooi en zoveel lieve mensen. Maar al snel kwamen we samen tot de realisatie dat dit misschien wel zo is omdat het zo’n nieuwe ervaring voor ons was. Het was het begin van onze reis, alles was nieuw, spannend, anders en intenser. Het was de eerste Aziatische stad die we zagen deze reis.

We hadden gelijk…

Bangkok was anders dan hoe we het aan het begin ervaarden. Wat een drukke en toch echt wel vieze stad is het.

We kunnen nog steeds met onze ”onervaren reizigers ogen” naar de stad kijken en zien wat we toen zagen, maar het is wel anders nu.

Just a picture van Bangkok

In andere delen van Thailand, weten we nu, zijn de mensen nog liever en minder gewend aan toeristen. Bangkok is wel echt een wereldstad. Nog steeds mooi met veel tempels, maar echt groot, druk en vies!

Toen we daar dus achter kwamen hebben we ook besloten om een nachtje eerder weg te gaan. Uiteindelijk dus één nachtje in Bangkok geslapen en de volgende nacht om 22:00 de trein naar Chiang Mai gepakt.

Omdat onze ervaringen met 3e klas ons zo meevielen, ook deze treinreis weer lekker geld bespaard en nog een keer op veel te kleine, harde bankjes geslapen om vervolgens verrekte nekken te krijgen!

De bankjes waren deze keer by the way nog kleiner maar geen vertraging, dus dat was al heel wat!

Ook deze treinreis overleeft en weer door een behulpzame Thai bij het goede station eruit gezet.

Chiang Mai

Zodra we het station uitlopen worden we overweldigd met handjes die in de lucht zwaaien, ogen die heel intens oogcontact proberen te zoeken en heel veel Thaise accentjes die ‘taxi, taxi, you want taxi’ roepen. We staan even verwilderd om ons heen en naar elkaar te kijken en worden ongemakkelijk van de situatie. We staan daar en moeten letterlijk kiezen welke taxi chauffeur er het liefste uitziet. Natuurlijk kunnen wij dit heel goed en hadden we een super lief mannetje, die ook nog eens een beetje engels kon uitgekozen die hier al 35 jaar taxichauffeur is. Hij had al veel Hollanders in zijn taxi gehad en hij wist ons dan ook heel goed te vertellen hoe koud het wel niet kon worden in Nederland!

Ons hostel was klein maar fijn, een 6 persoons kamer waar wij de enige twee zijn. Super relaxt maar we zijn hier bijna nooit, want Chiang Mai is echt AWESOME!

Op elke hoek zit een leuk cafeetje, overal zijn vegetarische restaurantjes (en zelfs veel vegan!!) en iedereen is super laid-back en chill. De vibe is echt geweldig en er zijn een paar buitenlanders maar zeker niet té veel toeristen.

Toen we hier in de middag aankwamen hebben we dan ook heerlijk geluncht, voor iets teveel geld, daarna geshopt om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat we toch niks gaan kopen omdat we geen geld hebben wat tot een paar boze blikken van de vrouw van de winkel leidde omdat we letterlijk al een uur alles hadden gepakt en gepast… whooops.

Daarna wat padthai gehaald en in het hostel gegeten, waarna we vroeg naar bed zijn gegaan want in de trein hebben we dus niet veel uurtjes gepakt.

Donderdag veel te lang geslapen, tot 14:00, wat ontbeten op ons gemakje en maar eens bedacht dat we een scootertje zouden huren en de zonsondergang gingen kijken bij de tempel boven op een berg. De meneer van ons hostel zei al dat we een trui mee moesten nemen, so we did, maar jeetje wat wordt het koud in Chiang Mai als de zon onder gaat. En wij op ons scootertje met korte mouwtjes de berg op stuffelen.

Onderweg altijd wel even tijd om te stoppen voor mooi uitzicht

Het was het wel waard want de tempel was weer prachtig en het uitzicht was amazing.

Zelfs de trap er naartoe was al waanzinnig mooi

Vrijdagochtend hebben we toch maar weer eens een wekker gezet want de halve dag slapen moet een uitzondering blijven. Weer lekker onze havermout met kaneel en banaan gegeten, hostel in Pai geboekt, broodjes bij het bakkertje op de hoek gehaald en “the old town” ingelopen.

We zagen toen we in de taxi naar ons hostel reden dat er veel fish pedicures zijn hier. Lott vertelde dat ze dit had gedaan toen ze in Thailand was en dat het haar altijd was bij gebleven, dus dit moesten en zouden we doen.

Nou zo gezegd zo gedaan zitten we op een bankje met onze voeten boven een bak warm water waar allemaal kleine (maar op zich ook best grote) visjes in zwemmen. Lotte was de bravest one en stak gewoon beide voeten in een keer in de bak, waarna er een paar gilletjes volgde maar al snel tot gewenning van het kietelen leidde.

Yuur on the other hand had er iets meer moeite mee.

We hadden voor 15 minuten betaald en ongeveer 10 daarvan heeft Yuur er zo bijgezeten…. maaaaar she concoured her fears en ze heeft er een goeie 5 minuten ingezeten met beide voeten!

Na deze life changing ervaring hebben we onze lunch meegenomen naar een heerlijk parkje wat Lott had gespot op onze kaart.

Plekje in de schaduw, handoekje, dingetjes van de bakker en goeie gesprekjes 🙂

Eenmaal gesetteld op dit hemelse plekje kwam er een jonge man naar ons toe.

“Could you do me a favour and do a photoshoot of me in this park”

Hmmm interesting, dachten de meiden.

“My friend lost her jacket, I found it and now I want to send her a funny foto with me wearing the jacket”

Ahaaaaaaaa, “yeah sure”

Hij wilde een foto recreaten waarop zij mango sticky rice (typisch thais gerecht) aan het eten is. Hij had alleen nog geen mango sticky rice en nadat wij opgebiecht hadden dat wij dit typische gerecht nog nooit geprobeerd hadden hebben we een goeie deal kunnen sluiten. Wij krijgen van hem een gratis mango sticky rice als wij daarna een fotoshoot met hem houden. DEAL!

Er komt nog een jongen naar ons toe, Andrew en begint een praatje. Hij had opgemerkt dat er veel tumult om ons heen was. Er waren namelijk de afgelopen paar minuten al een paar Thaise mensen nieuwsgierig naar ons toegekomen om te spieken naar wat we aan het doen waren. Lott was op Yuur d’r arm aan het tekenen en de voorbijgangers wilden maar al te graag hier een kleine glimp van opvangen. Ook Andrew was zeer onder de indruk en groot gelijk heeft ie 😉

Geef Lott een pen wanneer ze niks te doen heeft en good things will appear 🙂

Om ons heen begonnen steeds meer mensen een yoga matje neer te leggen en een beetje te stretchen. Er hangt een heerlijke vibe en we kijken naar alle mensen die steeds meer beginnen met acro-yoga.

Andrew kent veel van de yoga mensen en zegt dat ze elke namiddag op deze plek ontmoeten om met z’n allen acro-yoga te doen. Hij stelt ons voor aan iemand die ons wel de basics kan leren, zie foto ::)))))

Het was echt een heerlijk geëscaleerde lunch waarbij we super leuke mensen hebben ontmoet en acro-yoga hebben gedaan!

Andrew nodigde ons uit om te komen eten in zijn favoriete vegan restaurant.

Daar zeggen wij natuurlijk geen nee tegen, heerlijk vegan gegeten met hele leuke mensen o.a. Andrew en Aaron.

Het klikte heel goed met Andrew en we waren nog lang niet uitgepraat dus heeft hij ons naar ons hostel gebracht. Dit betekende met z’n drieën op zijn krakkemikkige Thaise fietsje door Chiang Mai sjeesend wat leidde tot een goede band. Ook afgesproken om de volgende ochtend met hem naar zijn favoriete fruitmarkt te gaan en samen een workout te doen in ons nieuwe favoriete parkje.

Uiteindelijk moesten we hem toch verlaten en hebben we onze reis voortgezet naaaaaaar…..

PAI

Vandaag rond 15:00 hier aangekomen en we love it already! Heerlijke sfeer hier.

Maar daarover later meer.

We’ll keep you posted,

Xoxo de leukste besties

4 gedachtes over “Chiang Mai

1. Oooh wat een geweldige blog weer en ik lach helemaal dubbel om de life changing ervaring met de fish pedicure .. ha ha die foto van Yuur 😂🤣👍👍.. en wat een briljante foto van de yoga van jullie 2 beste besties of the world .. Dank voor t delen en alle mooie verhalen .. love you xxx ❤️❤️Geniet van alles en blijf schrijven schatjes