On the road en Phetchaburi

Peeooopleeee in the lowlands,We are back with some new dope ass stories!! Waar waren we gebleven…Ohja we zaten in een leuk cafetje ons blog te schrijven, net aangekomen in Phetchaburi. We zijn uiteindelijk 2 nachten daar gebleven.

Phetchaburi

Phetchaburi is een kleine thaise stad of een groot dorp, somewhere in between. Wij waren de enige buitenlanders. Op één backpackend stel na hebben we alleen maar thaise locals gezien, and how we loved it. Het had kleine straatjes met veel groen en een rivier die door de stad liep. We aten op een locale markt waar iedere avond heel Phetchaburi samen komt om avond te eten.

Fun fact we learned at the Co van Kessel bike tour:De meeste thaise mensen hebben geen keuken omdat streetfood goedkoper is dan de ingredienten van een zelfgemaakte maaltijd en een appartememt zonder keuken ook geld bespaart.

Tempel met enge apen in Phetchaburi

Natuurlijk weer pad thai gehaald, dat hebben we volgens mij tot nu toe elke avond gegeten, tot grote zorg van Yura die zich afvraagd of we de dagelijkse 200 gram groente hier wel halen. Het was wel weer echt super lekker!!
Eergister (Yuur wil graag dat ik er bij vermeld dat dit op de 18e van november heeft plaatsgevonden) zijn we met de trein van Phetchaburi naar Chumphon gereden. We zouden 6 uur onderweg zijn en om 10:30 vertrekken maar in Thailand is vertraging al zo ongeveer ingeplant. Eindstand: 19:00 aangekomen in Chumphon. (Voor de luie rekenaars onder ons, dat is dus 8,5 uur in plaats van 6)

La voyage

De treinreis was een hele ervaring opzich. Ten eerste was het uitzicht echt adembenemend, paradeiselijk, magisch, uitzonderlijk, out of the ordinary, eehhhh… ja gewoon echt écht heel mooi. Van palmbomen in rijstvelden tot bergen en zonsondergang. Als je 7 uur in een trein zit en je geen telefoon hebt dan zie je echt alles. It was amazing. Achteraf realiseerde we ons ook dat we in de hele treinreis misschien 10 woorden tegen elkaar gezegd hadden.

Ten tweede zaten we tegenover de liefste Thaise mensjes die we tot nu toe ontmoet hebben. Rechts een Thais vrouwtje en links een Thais mannetje. Het Thaise mannetje is ergens midden in de treinreis twee bankjes verder gaan zitten zodat Lot tegenover Yuur en naast het raam kon zitten. ❤ Het Thaise vrouwtje, die er niet arm maar ook zeker niet rijk uitzag, gaf ons opeens een mandarijn. We hadden alleen nog maar naar haar gelachen en verder kende ze ons niet. Later heeft ze ons nog een mandarijn, zoete rijst uit bamboe en garnalen chips? gegeven. We weten niet waarom en vinden de vriendelijkheid en menselijkheid in deze cultuur echt heel bijzonder.

Hier een paar foto’s van de treinreis.

WAARSCHUWING: IN HET ECHT WAS HET ZELFS NOG MOOIER

Lievelingsuurtje van de dag

In Chumphon hadden we een prima hostel, eigen kamer, super cheap. Het was ook maar voor heel kort waaaaannntttt…….. (Spanningopbouw)
Vanochtend hebben we de ferry van Chumphon naar Koh Phangan genomen. Pittige ferry. 5:30 werden we bij ons hostel opgehaald. De bootreis duurde 4 uur. Vriend gemaakt!! Marcus!! We dachten dat hij zo’n 27 misschien 28 was maar hij bleek 38 te zijn. He was nice tho… Een ervaren Duitste reiziger.

Funny ferry story!!

Nouja wij vonden het vooral heel grappig. Het was best een kleine ferry en er waren best hoge golven wat resulteerde in een heftig heen en weer schommelende boot. We zaten op een plek waar we behoorlijk nat werden dus besloten wijs om ergens anders plaats te nemen. Dit bleek makkelijker gezegd dan gedaan. Terwijl we ons een weg baande door de bankjes begon de zee onrustig te worden. We probeerden ons evenwicht te behouden maar de zwaartekracht en ons gebrek aan balans hadden dat anders voorzien. Trekkend aan alles wat los en vast zat wilden we onszelf staande houden. Yura kreeg de hand van een Thaise vrouw te pakken die het overigens niet zo grappig vond terwijl Lotte zich wist vast te klampen aan de rugzak van onze Duitse metgezel Marcus. Schaterend wisten de meiden zich weer houding te geven en toen ze van de schrik en het lachen waren bijgekomen merkte ze dat geen andere ziel op deze boot dezelfde humor had als zij. We had a blast, their loss.

Nouja Marcus op Koh Tao geditcht (eliand eerder) om rond half 12 hongerig en moe aan te komen op Koh Phangan. We hadden nog geen overnachting geregeld of uberhaubt een plan dus toen alle taxichaffeurs vroegen “Where you need to go? Where you need to go?” Konden we niks anders doen dan antwoorden met”Nooooooo idea”
Ergens geluncht, lonely planet door gespit en een guesthouse gebeld. In de Lonely Planet stond dat we voor 100 THB naar het guesthouse gebracht konden worden dus meer dan dat zouden we niet betalen! En we zouden voet bij stuk houden! Uiteindelijk voor 200 THB gebracht.. He bah..

Koh phangan

Prieeeemmmma guesthouse alleen ziet dit wel bekende “party island” na het hoogseizoen er uit als, zoals Yuur dat mooi omschreef, een failliet gegaande hotspot die te vergeefs hoop houdt. Behoorlijk verlaten dus. Er zijn wel heel veel barretjes en winkelstjes met lampjes en muziek maar er zijn alleen geen toeristen om ze op te vullen. Raar, vaag eiland. Het is hier ook echt gemaakt voor toeristen. Thaise mensen staan in de restaurantjes en winkeltjes en westerse mensen kopen eten en kleren. Het is net een soort Thailand attractiepark.

In dit guesthouse blijven we 1 nachtje en we hebben tot aankomemde zondag, 24 november, een bungalow huisje op het strand geboekt. €7,5 per persoon per nacht?!?!

Gekke prijzen.

Vandaag ook nog op expeditie gegaan langs de kust, zie onderaan de post nog wat mooie foto’s.

Dit was ons report van de afgelopen dagen! Bedankt voor alle lieve reacties op onze vorige blogpost.

Keep up the good vibes,See ya
Xoxo your favorite besties

Yuur wil naar de schommel klimmen
De timer van de camera is nog onvoorspelbaar

10 gedachtes over “On the road en Phetchaburi

1. Schatjes….

Alweer zo’n fijne blog gemaakt!
    Wat een geweldige schrijfstijl: ik ben bijna écht bij jullie!
    Natuurlijk helpt het dat ik sommige delen van jullie route zelf heb meegemaakt en ik voel mij vereerd zo dicht bij jullie te mogen meereizen.

Retetrots op jullie en ontzettend fijn dat jullie zo goed gaan.
    Keep up the good spirit!

LOVE YOU!

2. Lieve schatjes,
    Ik geniet zooo intens van jullie blogpost, ik leef helemaal met jullie mee en zit het met een lach op m’n gezicht jullie blogs te lezen. Ik ben zoo blij dat jullie het zoo leuk hebben samen en dat jullie lekker genieten!! Can’t wait for the next post!!
    Xx loveyou

3. Wauw liefjes wat kunnen jullie goed en leuk schrijven. Ik leef zo mee en geniet hier enorm van .. Ik zie helemaal voor me wat jullie beschrijven en wat een magische treinreis ❤️❤️☘️🍀💃💃.. Heerlijk ook op die schommelende ferry . Koh Pangan was 30 geleden ook al zo uitgestorven toen ik er was .. ik ben benieuwd naar jullie strandhutje .. dank voor het delen van jullie avonturen .. Dit is veel leuker dan met iedereen appen en instagram 👍👍ik ben mega trots op jullie Allebei ❤️❤️💃💃🆒🆗